Eksperta padomi, lai ceļojums nebeigtos ar bankrotu

Pievienoja:

Dodoties ceļojumā uz ārzemēm, aizvien vairāk pieaug pieprasījums pēc ceļojuma apdrošināšanas. Ceļojot aizvien biežāk, cilvēki saprot, ka esot ārzemēs, var pieredzēt visnegaidītākās situācijas, kas rezultējas ievērojamos tēriņos. Gatavojoties ceļojumam, lai arī tas ir nepieciešams, ne visi iedziļinās iegādātās ceļojuma apdrošināšanas segumā un noteikumos, tādēļ Gjensidige Latvija Personu apdrošināšanas produktu grupas vadītājs Kārlis Eberhards piedāvā 10 jautājumus, ko laikus izvērtēt, dodoties ārpus Latvijas.

  1. Pievērsiet uzmanību summai, par kādu esat apdrošinājies. Tāpat kā galamērķi, arī to pakalpojumu cenas var būt ļoti atšķirīgas un ar 50 000 EUR limitu dažkārt var arī nepietikt. Piemēram, ja Turcijā Jūs nokļūtu satiksmes negadījumā un gūtu savainojumus, tad ilgstoša ārstēšana slimnīcā ar vairākām operācijām un pacienta pārvešanu uz Latviju var izmaksāt vairāk nekā 50 000 EUR. Aptuveni 100 000 eiro liela apdrošināšanas summa spētu nodrošināt Jums finansiālu aizsardzību, ja tomēr iekļūstat nopietnākā negadījumā.
  2. Cenas valstīs atšķiras! Vienas un tās pašas saslimšanas ārstēšanai dažādās valstīs cenas var atšķirties pat vairākas reizes. Atrodoties mājās, mēs bieži vien aizmirstam, ka Latvijā cenas par medicīnas pakalpojumiem ir ievērojami zemākas nekā ārvalstīs. Šobrīd dārgāko medicīnas TOP augšgalā ir Turcija. Visbiežākās ceļojumu slimības kā, piemēram, gastroenterīta ārstēšana Latvijā var maksāt no 80 eiro līdz 2000 eiro, taču ārzemēs maksa var būt ievērojami augstāka.
  3. Komunikācijas valoda ārzemēs. Ļoti svarīgi ir saprast, vai nelaimes gadījuma brīdī Jūs spēsiet runāt krieviski vai angliski. Cietušajam ir nepieciešams sazināties ar personālu vietā, kur ir gūta trauma – ja tā ir ātrā palīdzība, tad ar tās medicīnisko personālu, ja esat devies uz slēpošanas kūrortu – tad ar attiecīgās vietas apkalpojošo personālu, un, protams, apdrošināšanas kompāniju. Pievērsiet arī uzmanību tam, vai saskaņā ar apdrošināšanas noteikumiem apdrošināšanā ir iekļauti izdevumi par telefona sarunām.
  4. Pieejamās ārstniecības iestādes. Viena no būtiskākajām lietām ir zināt, kādas ārstniecības iestādes apdrošināšanas kompānija piedāvā izmantot, esot ārzemēs. Vislabāk ir sazināties ar apdrošinātāja piedāvāto palīdzības uzņēmumu, kas ieteiks ātrāko un ērtāko veidu – kur un kā saņemt medicīnisko palīdzību.
  5. Medikamentu izmaksas. Pievērsiet uzmanību un pārbaudiet, vai apdrošināšanas līgums ļauj Jums iegādāties zāles par nelielu summu, ja tām nav nepieciešama ārsta recepte, kā, piemēram, saaukstēšanās medikamenti. Apdrošinātāji lielākoties kompensē klientiem medikamentus ierobežota limita ietvaros bez papildu medicīnas dokumentiem, taču svarīgi ir neaizmirst paņemt oriģinālo zāļu apmaksas čeku.
  6. Zobārstniecības izmaksas. Pievērsiet uzmanību tam, kāda ir norādītā summa līgumā, par kādu tiek kompensēta neatliekamā zobārstniecības palīdzība. Standarta situācijā tiek piedāvāts kompensēt nepieciešamo zobārstniecības pakalpojumu izdevumus līdz aptuveni 200 eiro. Pieredze liecina, ka šī summa ir pietiekama akūtiem zobārstniecības pakalpojumiem.
  7. Kompensējamais transports. Pirms došanās ceļojumā, noskaidrojiet, kāds transportēšanas veids uz ārstniecības iestādi tiek kompensēts. Labāk būtu izvēlēties apdrošināšanas kompāniju, kas kompensē līdzekļus par braucienu ar jebkuru publisko transportlīdzekli (autobusu, taksometru, metro u.c.), nevis to, kas kompensēs braucienu tikai ar neatliekamās palīdzības automašīnu.
  8. Repatriācijas nosacījumi. Dodoties ceļojumā uz eksotiskām un tālām zemēm, vajadzētu novērtēt arī līgumā iekļautos repatriācijas (t.i., pārvešanas) nosacījumus. Noteikti pārliecināties, ka ar Jūsu apdrošināšanas summu pietiktu, ja nelaimes gadījuma vai slimības dēļ Jūs vajadzētu pārvest (ar auto vai lidmašīnu) no konkrētās valsts uz Latviju.
  9. Bērnu uzraudzība nelaimes gadījumā. Dodoties ceļojumā ar bērniem, pievērsiet uzmanību, vai apdrošināšana kompensē bērnu uzraudzīšanu, ja ar pieaugušo kaut kas notiktu. Bērnu uzraudzīšanai uz vietas, kā arī tuvinieku atlidošanai no Latvijas vai nepilngadīgā nogādāšana mājās uz Latviju būtu jābūt iekļautai apdrošināšanas līgumā.
  10. Objektīvi novērtējiet to, kādi nelaimes gadījumi var notikt ceļojuma laikā. Ja ceļojuma laikā vēlaties baudīt aktīvu atpūtu, tad apdrošinieties arī pret papildu riskiem, jo tas tik tiešām palīdzēs izvairīties no lielākiem izdevumiem ceļojuma laikā.

Par ADB “Gjensidige”: ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle ir Norvēģijas vadošās apdrošināšanas kompānijas meitas uzņēmums, kas šogad atzīmē 24 gadu jubileju. Gjensidige Latvija ir viena no TOP3 vadošajām apdrošināšanas kompānijām Latvijā un tā piedāvā visus nedzīvības apdrošināšanas veidus. Gjensidige Latvija piedāvā saņemt konsultācijas, piedāvājumus, pieteikt atlīdzību vai iegādāties visa veida nedzīvības apdrošināšanu internetā (gjensidige.lv), kā arī 17 pārstāvniecībās un klientu apkalpošanas centros visā Latvijā.

Kontaktinformācija:

Gita Deniškāne,

Gjensidige Latvija sabiedrisko attiecību pārstāve / Ogilvy PR Latvia

Tālr.: +371 29890433,

e-pasts: gita.deniskane@ogilvy.lv

 

Madara Mangina

Gjensidige Latvija filiāle

Mārketinga nodaļas vadītāja

e-pasts: Madara.Mangina@gjensidige.lv, Mob.: +371 20231201

0