AAS “Gjensidige Baltic”: KASKO tendence – tirgus aug, klienti pieprasa polises ar nulles pašrisku

Pievienoja:

Gjensidige-logo-kvadrāts

Pēdējos gados novērojams, ka jauno automašīnu tirgus segments ir atdzīvojies un turpina augt. To apliecina arī parakstīto KASKO polišu prēmiju apjoma pieaugums, kas gan vēl ir tālu no pirmskrīzes līmeņa. Aizvien izteiktāka tendence ir pieprasījums pēc KASKO polisēm ar nulles pašrisku.  

AAS ”Gjensidige Baltic” KASKO polišu prēmiju apjoms 2014. gadā palielinājās līdz 8,6 miljoniem eiro, bet 2015. gadā KASKO polišu prēmiju apjoms sasniedza 8,8 miljonus eiro, veidojot 1,8% pieaugumu attiecībā pret iepriekšējo gadu. KASKO polišu prēmija apjoma pieaugums redzams arī citu apdrošinātāju datos. “Ir prognozējams, ka jauno automašīnu tirgus segmentā un KASKO polišu jomā pieaugoša tendence saglabāsies arī nākamajos gados. Ar visu to, gan šobrīd ir sasniegta tikai puse no pirmskrīzes līmeņa, kad KASKO polišu parakstīto prēmiju apjoms “Gjensidige Baltic” bija 17,6 miljoni, un vidēji par 50% lielāks tas bija arī citiem apdrošinātājiem. Šādu līmeni pie labvēlīgiem apstākļiem tirgus varēs sasniegt ātrākais, pēc trijiem gadiem,” prognozē AAS “Gjensidige Baltic” KASKO produktu vadītājs Ivars Getliņš.

Analizējot KASKO polišu tirgus segmentu, aizvien izteiktāka tendence ir pieprasījums pēc polisēm ar nulles pašrisku pat gadījumos, kad tam nav objektīva pamatojuma. “Statistiski uz nulles pašrisku bojājumiem uzstāj katrs otrais klients – to vēlas arī uzmanīgie braucēji, kuri pat nespēj atminēties, kad pēdējo reizi būtu iekļuvuši kādā negadījumā. Mēs kā apdrošinātājs klientam piedāvājam tādu polisi, kādu viņš vēlas un tiktāl viss ir labi. Diemžēl nereti atklājas, ka galvenais iemesls, kādēļ klienti vēlas šādu polisi, ir nepietiekama iedziļināšanās polises nosacījumos. Tādēļ sarunās ar katru klientu šos faktorus pārrunājam, skaidrojot arī to, kādi riski polisē ir paredzēti, kā izvērtēt to nepieciešamību, balstoties uz konkrētā klienta iepriekšējo pieredzi un negadījumu statistiku. Tā visa ir būtiska informācija, kas nereti klientam ļauj arī ietaupīt līdzekļus, kurus viņš var lietderīgāk ieguldīt citās jomās – kaut vai papildus drošības sistēmas uzstādīšanai savai automašīnai,” skaidro Ivars Getliņš.

Kā vēl vienu būtisku faktoru par labu polisei ar pašrisku, AAS “Gjensidige Baltic” eksperts min arī kopējo satiksmes drošību. “Statistiski ir pierādīts – cilvēks, kura apdrošināšanas polise paredz paša risku bojājumiem, brauc uzmanīgāk un izjūt lielāku atbildības sajūtu par savu uzvedību uz ceļa, kamēr nulles pašrisks rada maldīgu visatļautības sajūtu, kas, diemžēl, provocē arī noteikumu pārkāpumus un negadījumus. Tas notiek zemapziņas līmenī un ir grūti kontrolējams. Tādēļ gan pašu klientu, gan arī kopējās satiksmes drošības vārdā, mudinām klientus izvēlēties polises ar pašrisku,” skaidro Ivars Getliņš.

Viņš gan uzsver, ka klientiem, kuri iegādājušies KASKO polisi ar pašrisku, AAS “Gjensidige Baltic” aicina ziņot par negadījumu arī reizēs, kad fiksēts vizuāli neliels bojājums. “Esam ieinteresēti saviem klientiem palīdzēt, tāpēc, pat pie nelieliem auto bojājumiem īpašniekam vajadzētu par to mums paziņot. Klients nav auto eksperts un var gadīties, ka sākotnēji neliels bojājums ir radījis slēpto defektu un atstājis iespaidu uz auto tehnisko stāvokli. Rezultātā sākotnēji neliela bojājuma novēršana var izvērsties par darbos un izmaksās apjomīgu remontu. Ja par bojājumu nav pavēstīts policijai un apdrošinātājam, saskaroties ar lielākām izmaksām, ko radījuši slēptie defekti, klients var iedzīvoties būtiskos tēriņos, ko būtu varējis sev aiztaupīt,” tā AAS “Gjensidige Baltic” KASKO produktu vadītājs Ivars Getliņš.

Viņš gan uzsver, ka AAS “Gjensidige Baltic” klientu apkalpošanas politika paredz ar katru klientu strādāt individuāli, piemeklējot tieši viņam labāko un izdevīgāko risinājumu. Tas tiek īstenots arī dzīvē, tādēļ, izvēloties apdrošināšanas polisi, klientam nav jābaidās uzdot jautājumus. Tas pat tiek ieteikts, lai rezultātā nopirktā polise būtu tieši tas, kas konkrētajam klientam ir nepieciešams un par labāko cenu.

 

 

Papildu informācija:

Zane Liepa

Gjensidige Baltic

Mārketinga nodaļas vadītāja

e-pasts: zane.liepa@gjensidige.lv

Mob.: +371 26557132

 

 

 

Zane Auziņa

Baltijas komunikāciju centrs

Gjensidige Baltic sabiedrisko attiecību pārstāve

e-pasts: zane@komunikacijas.lv

Mob.: +371 28304214

 

0