BTA: Latvijā un Igaunijā vidējais transportlīdzekļu vecums samazinās, Lietuvā – pieaug

Pievienoja:

Apdrošināšanas sabiedrība “BTA Insurance Company” SE (turpmāk – BTA) apkopojusi pēdējo piecu gadu datus par transportlīdzekļiem visās trijās Baltijas valstīs, kuru vadītāji iegādājušies BTA OCTA apdrošināšanas polises. Kā liecina statistika, visvecākie transportlīdzekļi ir Lietuvā – vidējais transportlīdzekļu vecums ir 16,1 gads, turpretim visjaunākie transportlīdzekļi ir Igaunijā, kur vidējais transportlīdzekļu vecums ir 12,2 gadi. Latvijā BTA apdrošināto transportlīdzekļu vidējais vecums ir 13,8 gadi. Visās trijās Baltijas valstīs populārākās transportlīdzekļu markas ir “Volkswagen” un “Audi”.

Transportlīdzekļu vidējā vecuma izmaiņas ir cieši saistītas ar valsts ekonomisko situāciju, valsts nodokļu politiku, kā arī, protams, iedzīvotāju subjektīvo viedokli un vērtējumu par savām prasībām un finansiālajām iespējām atbilstošāko transportlīdzekli. Analizējot transportlīdzekļu vidējā vecuma tendences pēdējo piecu gadu laikā, BTA secinājusi, ka Baltijas valstīs vērojama atšķirīga situācija. Kaut arī Latvijā un Igaunijā kopš 2012. gada transportlīdzekļu vidējais vecums nedaudz samazinās, tas vēl arvien ir salīdzinoši augsts. Saskaņā ar BTA datiem 2014. gadā Latvijā vidējais transportlīdzekļu vecums bija 13,8 gadi, bet Igaunijā – 12,2 gadi. Visvecākie transportlīdzekļi ir Lietuvā, proti, vidējais transportlīdzekļu vecums ir 16,1 gads, turklāt kopš 2010. gada Lietuvā reģistrēto transportlīdzekļu vecums ik gadu pieaug. Šo tendenci ietekmējis tas, ka Lietuvā ir ļoti izplatīta lietotu transportlīdzekļu atjaunošana un remontēšana, tai skaitā, tā dēvēto “frankenšteinu” būvēšana no dažādu transportlīdzekļu detaļām. Jāatzīmē, ka Lietuva ir kļuvusi par transportlīdzekļu tranzīta valsti, proti, Lietuvā nonāk bojāti, lietoti transportlīdzekļi no Rietumeiropas, Amerikas Savienotajām Valstīm, Skandināvijas, kas tiek remontēti un tālāk tirgoti Austrumeiropā, tomēr daļa no šiem transportlīdzekļiem paliek arī Lietuvā.

Baltijas valstīs sievietes brauc ar jaunākiem transportlīdzekļiem, nekā vīriešiem

Saskaņā ar BTA apkopotiem datiem visās trijās Baltijas valstīs sievietes brauc ar nedaudz jaunākiem transportlīdzekļiem, nekā vīrieši. 2014. gadā Latvijā transportlīdzekļu vidējais vecums, ar kurām brauca sievietes, bija 13,2 gadi, savukārt vīrieši brauca ar transportlīdzekļiem, kuru vidējais vecums bija par vienu gadu lielāks – 14,4 gadi. Lietuvā sievietes brauca ar vidēji 15,5 gadus veciem transportlīdzekļiem, bet vīrieši – 16,7 gadus veciem transportlīdzekļiem, savukārt Igaunijā sievietes brauca ar vidēji 11,8 gadus veciem transportlīdzekļiem, bet vīrieši – 12,6 gadus veciem transportlīdzekļiem.

Velta Dzene, apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE Auto apdrošināšanas produktu vadītāja: “Vieglo transportlīdzekļu vidējais vecums valstī nenoliedzami ir cieši saistīts ar daudziem valsti raksturojošiem ekonomiskajiem rādītājiem, tai skaitā iedzīvotāju pirktspēju. Jo valstī zemāka iedzīvotāju pirktspēja, jo visticamāk būs lielāks vidējais transportlīdzekļu vecums. Tomēr jāatzīmē, ka Baltijas valstīs nereti iedzīvotāji, izvēloties transportlīdzekli, priekšroku dod vecākiem, bet lielākiem un jaudīgākiem transportlīdzekļiem, nevis jaunākiem, pieticīgāk aprīkotiem transportlīdzekļiem pat tad, ja cenas ziņā abi transportlīdzekļi ir gandrīz līdzvērtīgi. Fakts, ka Latvijā un Igaunijā vieglo transportlīdzekļu vidējais vecums pakāpeniski samazinās, mūs kā apdrošinātājus, protams, priecē, jo tas liecina, ka uz ceļiem vairāk parādās jaunāka izlaiduma gada transportlīdzekļi, kas nenoliedzami ir drošāki ceļu satiksmē.”

Iedzīvotāji Baltijā visvairāk iecienījuši “Volkswagen” un “Audi” markas transportlīdzekļus

Apkopojot datus par Latvijā, Lietuvā un Igaunijā BTA apdrošinātajiem transportlīdzekļiem, BTA secinājusi, ka visu trīs Baltijas valstu autovadītāju iecienītākās transportlīdzekļu markas nemainīgi kopš 2010. gada ir “Volkswagen” un “Audi”. Trešā populārākā transportlīdzekļu marka Latvijā un Lietuvā nemainīgi jau četrus gadus ir “Opel”, kas savukārt Igaunijā ieņem tikai astoto vietu populārāko transportlīdzekļu marku sarakstā. Trešā iecienītākā transportlīdzekļu marka Igaunijā ir “BMW”, kas savukārt Latvijā 2014. gadā ierindojās ceturtajā vietā, bet Lietuvā tikai astotajā vietā.

“Kā redzams, populārāko transportlīdzekļu zīmolu trijniekā Baltijā ierindojas Eiropas transportlīdzekļu zīmoli. Tie ieguvuši Baltijas iedzīvotāju uzticību jau kopš valstu neatkarības atgūšanas, jo šo automašīnu transportēšanas izmaksas uz Baltijas valstīm ir lētākas, nekā no Japānas, Korejas vai Amerikas Savienotajām Valstīm. Tāpat arī šo transportlīdzekļu rezerves daļas ir ātrāk un vieglāk pieejamas, un Baltijā autoservisos meistari labi pārzina šo transportlīdzekļu tehniskās nianses. Nenoliedzami, ka iedzīvotāju izvēli, iegādājoties jaunu transportlīdzekli, nosaka automašīnu ražotāju oficiālo pārstāvju veiksmīgi īstenotās mārketinga aktivitātes, kas veicina konkrētas transportlīdzekļa markas pārdošanas rādītāju pieaugumu. Kaut arī pēdējo 10 – 15 gadu laikā tirgū arvien vairāk parādās arī Japānā un Korejā ražoti transportlīdzekļi, tie tomēr diez vai tuvāko gadu laikā spēs izkonkurēt Baltijas iedzīvotāju vidū dominējošo uzticību Eiropas transportlīdzekļu zīmoliem”, norāda Velta Dzene.

Lielāko popularitātes kāpumu pēdējo piecu gadu laikā Latvijā ieguvuši “Volvo” markas transportlīdzekļi, pakāpjoties no astotās vietas 2010. gadā uz piekto vietu 2014. gadā, bet Lietuvā – “Toyotas” markas transportlīdzekļi, pakāpjoties no 10. vietas 2010. gadā uz sesto vietu 2014. gadā. Arī Igaunijā pēdējo piecu gadu laikā populārāki kļuvuši “Toyota” markas transportlīdzekļi, proti, 2010. gadā “Toyota” Igaunijā bija septītā populārākā transportlīdzekļu marka, savukārt 2014. gadā tā ir piektā populārākā transportlīdzekļu marka.

Salīdzinot Baltijas valstīs dzīvojošo vīriešu un sieviešu transportlīdzekļu marku izvēli, BTA secinājusi, ka Latvijā un Lietuvā gan vīriešu, gan sieviešu vidū populārākā transportlīdzekļu marka ir “Volkswagen”. Arī vīrieši Igaunijā dod priekšroku “Volkswagen” markas transportlīdzekļiem, turpretim sievietes Igaunijā visvairāk iecienījušas “BMW” markas transportlīdzekļus.

Jaunieši Latvijā un Igaunijā izvēlas “BMW”, Lietuvā – “Volkswagen”

Ņemot vērā, ka pēdējo gadu statistika liecina, ka jaunieši vecumā no 18 līdz 25 gadiem ietilpst bīstamāko autovadītāju kategorijā, BTA apkopoja informāciju, ar kādiem transportlīdzekļiem Baltijas valstīs pārvietojas jaunieši. Saskaņā ar BTA datiem, visās trijās Baltijas valstīs jaunieši pārvietojas ar vecākiem transportlīdzekļiem, nekā to vidējais vecums valstī, turklāt vairumā gadījumu jaunieši izvēlas ātras, sportiskas un jaudīgas automašīnas.

Latvijā un Igaunijā vispopulārākā transportlīdzekļu marka jauniešu vidū ir „BMW”. Savukārt Lietuvā jauniešu vidū populārākā transportlīdzekļu marka ir “Volkswagen”, kas ir arī kopumā populārā transportlīdzekļu marka valstī. “BMW” markas transportlīdzekļi Lietuvā ir tikai ceturtā populārākā transportlīdzekļu marka jauniešu vidū.

Informāciju sagatavoja:

Agnese Grīnberga
Sabiedrisko attiecību vadītāja
„BTA Insurance Company” SE
e-pasts agnese.grinberga@bta.lv
Tālr. 67025661, mob. tālr. 27828796

0