Eiropas Savienībā dzīvības apdrošināšana veido 60% no tirgus, Latvijā – tikai piekto daļu

Pievienoja:

16.septembrī Latvijas Apdrošinātāju asociācija (LAA) uzsāka sociālo kampaņu “Pasargā nākotni!”. Kampaņas mērķis bija likt cilvēkiem dažādos vecumos aizdomāties par savu un savu tuvinieku nākotni. Kā liecina pētījuma dati, teju puse (43%) Latvijas iedzīvotāju neveido nekādus uzkrājumus savai finanšu drošībai, kas nozīmē, ka šiem cilvēkiem nav nekāda “drošības spilvena”. Kopumā Latvijā dzīvības apdrošināšana ar uzkrājuma veidošanu veido vien 22% no kopējā apdrošināšanas tirgus, kas ir kritiski zems rādītājs, salīdzinot ar Eiropu, kur vidēji tas ir 60%.

Kampaņas tēma katram lika uzdot sev būtiskus jautājumus – kas ar mani notiktu, ja neparedzēti zaudētu darbu, strauji pasliktinātos mana vai tuvinieku veselība vai mani piemeklētu nāve? Vai mani tuvinieki spētu segt visas manas finanšu saistības?  Kampaņai “Pasargā nākotni!” bija vairāki vēstneši, sabiedrībā zināmi cilvēki, kuri dalījās ar saviem pieredzes stāstiem un aicināja sabiedrību aizdomāties par sevi un saviem tuviniekiem ilgtermiņā, rūpēties par savu nākotni un drošību. Kampaņas ietvaros tapa trīs cilvēkstāsti. Sondra Zaļupe ar vīru Rihardu atklāja, kā viņu dzīvi mainīja smaga diagnoze – melanoma, kas kārtējo reizi lika par sevi atcerēties tieši kampaņas norises laikā. Annija Kļavina, jauniete, kas pēc traģiskas autoavārijas nonāca ratiņkrēslā, atklāja, kā pavisam ierasta diena uz visiem laikiem mainīja viņas un viņas tuvinieku dzīves. Savukārt Andris Brīnums, dueta “Sandra” dalībnieks, atklāja, kā līdz ar sievas Sandras aiziešanu sabruka ne tikai viņa ierastais ikdienas dzīves ritējums, ne arī darba gaitas. Katrs no viņiem pierādīja, ka nelaime var piemeklēt jebkuru cilvēku, un tavs finansiālais, sociālais statuss, vecums vai dzimums nevar ietekmēt to, vai nelaime “neklauvēs pie durvīm”.

Asas diskusijas par ētiskumu izpelnījās kampaņas laikā izstrādātais “Nāves izdevumu kalkulators”, ar kura palīdzību bija iespējams uzzināt, cik izmaksās paša nāve, un svarīgākais – kādas finanšu saistības paliek ģimenes locekļiem pēc tuvinieka nāves. “Rēķinu” savai nāvei ir saņēmuši ap 12 000 cilvēku. Kalkulatora rezultāti parādīja, ka 51% no tiem, kas izpildīja testu, ir finansiālās saistības, kuras paliks uz tuvinieku pleciem cilvēka nāves gadījumā. Tikai 35% no atbildētājiem veido uzkrājumus nākotnei, bet 38% uzskata, ka viņu tuvinieki nevarēs bez grūtībām segt mirušās personas finansiālās saistības.

“Google Trends” dati par cilvēku meklēšanas paradumiem “Google” meklētājā liecina, ka pašlaik ir vērojama krietni lielāka interese par dzīvības apdrošināšanu ar uzkrājuma veidošanu. Tas liek domāt, ka kampaņa “Pasargā nākotni” ir veicinājusi šī finanšu plānošanas instrumenta atpazīstamību. Kampaņas materiāli kopumā tika parādīti vairāk kā 5 000 000 reižu, kas nozīmē, ka kampaņu kaut vienu reizi ir redzējis katrs Latvijas iedzīvotājs, kas bija “Pasargā nākotni” mērķauditorija.

Kampaņa “Pasargā nākotni” norisinājās no 16. septembra līdz 31. oktobrim. Papildu informācijai un, lai iepazītos ar cilvēku stāstiem par savu pieredzi, aicinām apmeklēt kampaņas mājaslapu www.pasarganakotni.lv un sekot LAA kontam https://www.facebook.com/lvapdrosinatajuasociacija/

 

Plašāka informācija:
Sandija Šaicāne
Latvijas Apdrošinātāju asociācija
Tālr.: 67360898
E-pasts: office@laa.lv

0