ERGO Baltijā ilgtspējīgi attīstās un apsteidz vidējos tirgus rādītājus

Pievienoja:

 2015. gada pirmajos trīs ceturkšņos ERGO Baltijas valstīs uzrādīja teicamus parakstīto prēmiju un peļņas rezultātus, kā arī apsteidza tirgus rādītājus visos apdrošināšanas segmentos. ERGO parakstīto prēmiju apmērs sasniedza 134 milj. eiro, un tas ir par 14% vairāk, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn. ERGO Baltijā palielināja peļņas apmēru par 42%, salīdzinot ar darbības rezultātiem pērn, nopelnot 5,13 milj. eiro. ERGO klientiem izmaksāto atlīdzību apmērs Baltijas valstīs mērojams 65 milj. eiro, kas ir par 13,3% vairāk nekā šajā pašā laika posmā pērn.

Pirmajos deviņos šī gada mēnešos Baltijas apdrošināšanas tirgus auga par 6,6%, savukārt ERGO – par 13,8%. ERGO apsteidza vidējos tirgus rādītājus Baltijas valstīs visos apdrošināšanas segmentos. Lielākie ERGO izaugsmes virzītāji nedzīvības apdrošināšanā bija transportlīdzekļu apdrošināšanas veidi (OCTA, KASKO), savukārt dzīvības apdrošināšanā – pakalpojumi, kas tiek nodrošināti ar banku starpniecību.

Dr. Kestutis Bagdonavičius, ERGO valdes priekšsēdētājs Baltijas valstīs, uzsver, ka par spīti sīvajai konkurencei ERGO turpina saglabāt vadošās pozīcijas Baltijas apdrošināšanas tirgū. ”Neskatoties uz sīvo konkurenci, ERGO ir nostiprinājusi vadošā veselības apdrošinātāja pozīciju Baltijā. Tāpat esam stiprinājuši savas pozīcijas nedzīvības apdrošināšanā un kāpinājuši izaugsmi dzīvības apdrošināšanā. Šādus rezultātus ERGO izdevies sasniegt, pateicoties veiksmīgi izvēlētai izaugsmes stratēģijai, ko turpināsim īstenot, piedāvājot saviem klientiem arvien jaunus un uzlabotus apdrošināšanas risinājumus.”

Latvijā lielāko izaugsmi ERGO uzrādīja dzīvības apdrošināšanā. Tirgus auga vidēji par 9%, savukārt ERGO parakstīto prēmiju pieaugums bija trīskārt straujāks – 31%. Saskaņā ar ERGO datiem pieprasītākie dzīvības apdrošināšanas produkti ir uzkrājumi pensijai un bērnu nākotnei (studijām). ERGO jau piekto gadu ir vadošais veselības apdrošinātājs Latvijā, šī gada deviņos mēnešos kāpinot biznesa apjomu vēl par 13%. Savukārt nedzīvības apdrošināšanā ERGO parakstīto prēmiju apjoms pieauga par 17,6%, un to galvenokārt veicināja pieprasījums pēc transportlīdzekļu un civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas.

ERGO klientiem izmaksāto atlīdzību apmērs Baltijas valstīs mērojams 65 milj. eiro, kas ir par 13,3% vairāk nekā šajā pašā laika posmā pērn. Astoņos negadījumos, no kuriem četri pieteikti ERGO Lietuvā, trīs Latvijā un viens Igaunijā, atlīdzību summa pārsniedza 250 tūkstošus eiro. Lielākā ERGO izmaksātā atlīdzība Baltijā šī gada trešajā ceturksnī ir 1,5 milj. eiro par ugunsgrēkā cietušu īpašumu Lietuvā. ERGO klientiem Latvijā šī gada deviņos mēnešos atlīdzībās izmaksāja par trešdaļu vairāk – 19 milj. eiro, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn.

Abas ERGO sabiedrības Baltijā ir labi kapitalizētas un izpilda ERGO Apdrošinātāju grupas ilgtermiņa minimālās prasības – 140% kapitāla pietiekamības līmeni. Savukārt ieguldījumu portfeļa vērtība sasniedza 332 milj. eiro (2014. gada deviņos mēnešos – 319 milj. eiro), un tas ir saistīts ar dzīvības apdrošināšanas biznesa attīstību.

Kā vienu no būtiskākajiem notikumiem apdrošināšanas tirgū Dr. Kestutis Bagdonavičius uzsver jaunā Eiropas Savienības tiesiskā regulējuma Maksātspēja II ieviešanu, kas stāsies spēkā ar 2016. gada 1. janvāri. “Ar jauno gadu pēc direktīvas ieviešanas apdrošināšanas sabiedrības dzīvos jaunā ritmā. Šīs stingrākās prasības, kas tika gatavotas vairāk nekā desmit gadus, liks apdrošināšanas tirgus spēlētāju darbībai būt vēl pārredzamākai, savukārt klienti saņems vēl lielāku garantiju, ka apdrošinātāja maksātspēja tiek izvērtēta saskaņā ar katra konkrētā apdrošinātāja uzņemtajiem riskiem. Protams, tas ir izaicinājums strauji īstenot minētās pārmaiņas, taču mājasdarba lielāko daļu esam paveikuši jau pirms ilgāka laika. ERGO grupas ietvaros sāka gatavoties pārmaiņām tūlīt pēc plānoto prasību publiskošanas, tādējādi pašlaik mums jau ir ieviesta vienota un elastīga kvalitatīvo un kvantitatīvo rādītāju uzraudzība,” stāsta Kestutis Bagdonavičs.

Kestutis Bagdonavičius uzskata, ka viens no lielākajiem izaicinājumiem apdrošināšanas nozarei ir klientu paradumu maiņa un straujā digitalizācijas attīstība: “Nepieciešamība klientiem nepārtraukti piedāvāt novatoriskus risinājumus vairs nav tikai IT uzņēmumu izaicinājums. Mēs, ERGO grupas uzņēmumos visā Eiropā, esam pārliecinājušies, ka apdrošinātājiem jābūt arvien dinamiskākiem, lai turētos līdzi straujajam ikdienas dzīves ritmam un tehnoloģiju tendencēm, īpašu uzmanību pievēršot individuāli veidotiem risinājumiem klientu apkalpošanā.”

 

0