If: Kreisais pagrieziens – kaitinošākais un bīstamākais manevrs

Pievienoja:

Pat pieredzējušus autovadītājus pagrieziens pa kreisi mēdz padarīt nervozus un ne velti. Tas ir viens no bīstamākajiem manevriem, kas pilsētā bieži kavē satiksmi, bet ārpus pilsētas šādi negadījumi ir ar smagām sekām. If Apdrošināšana aprēķini liecina, ka atlīdzības par negadījumiem, kas notikušas neveiksmīga kreisā pagrieziena dēļ ir 3 reizes lielākas, kā citi auto negadījumi.

If Apdrošināšana Atlīdzību daļas ekspertu aprēķini liecina, ka vidējais KASKO atlīdzības apmērs ir 811 eiro, taču par ceļu satiksmes negadījumiem, kas notikuši, veicot kreiso pagriezienu, tas ir 2268 eiro. Viens šogad smagākajiem If Apdrošināšanā pieteiktajiem negadījumiem notika jūnijā Rīgā, Graudu ielas un Vienības gatves krustojumā, kad automašīnā Volkswagen Jetta (2012) ietriecās Volkswagen Passat (2002) kā rezultātā cietušais auto bija norakstāms un aprēķinātā apdrošināšanas atlīdzība bija 17 700 eiro apmērā.

„Kreisais pagrieziens ir viens no bīstmākajiem manevriem, jo tā sekas, īpaši ārpus apdzīvotām vietām, mēdz būt ļoti smagas. Tas saistīts gan ar lielo ātrumu, gan autovadītāju paradumiem, neieslēgt vai pārāk vēlu ieslēgt pagrieziena signālu, lai ļautu aizmugurē braucošajiem samazināt ātrumu vai pārkārtoties citā joslā. Tāpat autovadītāji, kuri veic kreiso pagriezienu ne vienmēr pārliecinās vai aizmugurē braucošais auto nav uzsācis apdzīšanas manevru – esam saskārušies ar smagiem negadījumiem, kad autovadītājs laikus sāk palēnināt ātrumu, taču neieslēdz pagrieziena rādītāju, kas aizmugurē braucošo mudina pieņemt lēmumu par apdzīšanu, taču tad autovadītājs ieslēdz kreisā pagrieziena rādītāju un tūlīt arī sāk menevru,“ informē If Apdrošināšana Atlīdzību daļas vadītāja Līga Bērziņa.

Savukārt pilsētās kreisais pagrieziens, īpaši, ja tam nav atvēlēta īpaša pagrieziena josla, ir tas, kas kaitina pārējos autovadītājus, mudinot uz agresīviem manevriem.

„Ir vairāki veidi kā risināt kreisā pagrieziena problēmu. Ir valstis, kurās satiksme maksimāli tiek organizēta, ierīkojot apļveida krustojumus. Citviet tiek ierīkotas papildus joslas kreisā pagrieziena veikšanai, kā arī luksofora papildsekcijas. Latvijā pilsētu centros bieži vien kreisais pagrieziens ir aizliegts diennakts noslogotākajās stundās. Mēs iesakām autovadītājiem padarīt par ieradumu savlaicīgu pagrieziena rādītāju ieslēgšanu, kā arī uzmanības pievēršanu ne tikai tam, kas notiek auto priekšā, bet arī aizmugurē. Tiem, kuriem kreisais pagrieziens rada lielu stresu iesakām apsvērt arī īsākā un ierastā maršruta pārskatīšanu, izvēloties citu, iespējams nedaudz garāku, taču ātrāku un mierīgāku ceļu, viena kreisā pagrieziena vietā, veicot vairākus labos pagriezienu,“ stāsta Līga Bērziņa.

Informāciju sagatavoja:
Daiga Bluķe,
If Apdrošināšana komunikācijas vadītāja,
Tālr. 67 094 755,
e-pasts: daiga.bluke@if.lv

0