Palīdzība uz ceļa: katrs piektais gadījums tiek atrisināts notikuma vietā, katrs desmitais – telefoniski

Pievienoja:

Pēkšņa transportlīdzekļa apstāšanās tehnisku iemeslu dēļ var radīt ievērojamas neērtības, it sevišķi, ja problēmu nav iespējams atrisināt nekavējoties. Apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati par autovadītājiem sniegto palīdzību uz ceļa liecina – katrs piektais gadījums tiek atrisināts notikuma vietā, savukārt katrs desmitais – telefoniski.

 

„Teju katram autovadītājam ir pazīstama situācija, kad transportlīdzeklis pēkšņi vienkārši apstājas vai nav iedarbināms. Un nav svarīgi, vai tās ir dzinēja problēmas, caurdurta riepa vai vienkārši beigusies degviela, – ceļu turpināt nav iespējams. Šādos brīžos ir svarīgi saņemt palīdzību uz ceļa iespējami īsā laikā,” norāda Juris Kipļuks, BALTA transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs. BALTA informācija par 2015. gadā sniegto palīdzību uz ceļa, kas kā papildu segums iekļauta KASKO polisēs, liecina, ka, lai gan 60% gadījumu ir bijusi nepieciešamība nodrošināt salūzušā transportlīdzekļa evakuācijas pakalpojumus, 20% gadījumu tehniskā palīdzība sniegta notikuma vietā, un vadītājs ir varējis turpināt ceļu, savukārt 10% gadījumu situācija atrisināta attālināti, nodrošinot konsultāciju pa telefonu.

 

BALTA dati liecina, ka 2015. gadā visbiežāk palīdzība uz ceļa bijusi nepieciešama dzinēja darbības problēmu dēļ – pērn tie bija 24% no visiem pieteiktajiem gadījumiem. 13,8% gadījumu izsaukums bija saistīts ar ceļu satiksmes negadījumiem, savukārt 13,7% gadījumu konstatētas problēmas ar riepām vai riteņiem. Tāpat salīdzinoši bieži tehnisko problēmu cēlonis ir akumulatora un transportlīdzekļa elektronikas darbības traucējumi – attiecīgi 12% un 5% no visiem pērn pieteiktajiem gadījumiem. „Ja nepieciešama transportlīdzekļa evakuācija, jārēķinās ar izdevumiem gan par izsaukumu, gan katru transportēšanas kilometru – 50 kilometru attālumam šīs izmaksas var būt robežās no 70 līdz 120 eiro. Savukārt tehniskā palīdzība uz ceļa izmaksās, sākot no 30 eiro, tāpēc ir būtiski, ka apdrošinātājs šo pakalpojumu piedāvā iekļaut polisē un nodrošina klientam atbalstu šādās situācijās bez papildu samaksas,” norāda Juris Kipļuks, uzsverot, ka nereti palīdzība bijusi nepieciešama arī ikdienā ne tik bieži sastopamās situācijās – piemēram, automašīnas salonā ieslēgtas atslēgas, beigusies vai iepildīta nepareiza degviela u.c.

 

Apdrošināšanas sabiedrība BALTA pakalpojumu „Palīdzība uz ceļa” nodrošina sadarbībā ar Latvijas Automoto biedrību (LAMB), un kopš maija arī OCTA polises klientiem tas tiek piedāvāts trīs dažādos segumos.

 

 

Par apdrošinātāju BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.
Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 13 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.
BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2014.gadā PZU GRUPA apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,95 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

 

 

Papildu informācija:

Juta Šteinerte
BALTA Korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 456 444
E-pasts: juta.steinerte@balta.lv

 

Arita Krūze
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības” projektu vadītāja
Tel.:+371 28 337 073
E-pasts: arita.kruze@prae.lv

0