Swedbank aptauja: 61% iedzīvotāju mājokļa apzagšana liktu izjust ievērojamus finansiālus zaudējumus un diskomfortu

Pievienoja:

Swedbank iedzīvotāju aptaujas* dati rāda, ka gadījumā, ja, atgriežoties mājās pēc garas darba dienas vai brīvdienām, nāktos secināt, ka mājoklī paviesojies zaglis – 74% respondentu izjustu gan emocionālu diskomfortu, gan to papildinošu finansiālu zaudējumu apjausmu. 61% aptaujāto minējuši, ka lielāko diskomfortu mājokļa zādzības gadījumā radītu tieši finansiālie zaudējumi, kas radušies zādzības rezultātā. Un tikpat liels skaits respondentu kā galveno diskomforta iemeslu minētajā situācijā (61%) atzīmējuši ģimenei piederošu, mīļu lietu zaudējumu, kuru vērtība nav tik daudz izsakāma naudā – kā, piemēram, datorā glabātas ģimenes fotogrāfijas utml.

53% aptaujāto milzīgu diskomfortu sagādātu apziņa, ka svešs cilvēks ir pabijis viņu mājoklī un pārlūkojis visas mantas. Savukārt nākamais populārākais diskomforta iemesls mājokļa zādzības gadījumā (minējuši 44% aptaujāto) būtu nepieciešamība atvēlēt līdzekļus zādzības radīto postījumu novēršanai un/ vai drošības uzlabošanai mājoklī (piemēram, slēdzenes nomaiņai). 39% aptaujāto lielas raizes sagādātu saziņa ar policiju, iesnieguma formēšana, iespējamo zagto mantu atpazīšana un atgūšana. Gandrīz tikpat lielam skaitam respondentu (36%) lielāko diskomfortu radītu nepieciešamība atkal no jauna iegādāties nozagtās lietas. Savukārt katru ceturto respondentu (25%) pirmām kārtām biedētu apziņa, ka zaglis varētu atgriezties mājoklī vēlreiz.

“Ar Swedbank mājokļa apdrošināšanu esam mēģinājuši maksimāli parūpēties par to, lai, pat saskaroties ar nepatīkamu pieredzi mājokļa zādzības gadījumā, cilvēkiem nenāktos vēl ilgi sadzīvot ar tās sekām. Zādzība nekad nenozīmē tikai finansiālus zaudējumus. Taču ir ievērojami vieglāk pārvarēt emocionālu diskomfortu, ja zinām, ka par nepatīkamās pieredzes rezultātā gūtajiem finansiālajiem zaudējumiem bez liekām pūlēm saņemsim atlīdzību,” uzsver Reinis Jansons, Swedbank Uzkrājumu un apdrošināšanas atbalsta daļas Latvijā vadītājs.

“Katru nedēļu Valsts Policija atklāj vairāk nekā 20 noziegumus, kuros ļaundari identificēti pēc pirkstu nospiedumiem vai DNS paraugiem. Tāpēc, ja jūsu mājoklis ir apzagts, neko neaiztieciet un pēc iespējas ātrāk ziņojiet policijai, lai zagļa meklēšana tiktu uzsākta jau pirmajās stundās pēc zādzības. Svarīgi apzināties, ka visbiežāk zog visu, ko var ātri paņemt – portatīvos datorus, mobilos tālruņus, videokameras, fotokameras, citu maza izmēra elektrotehniku, kā arī rotaslietas, skaidru naudu. Retāk zog televizorus, stacionāros datorus un citus liela izmēra iedzīves priekšmetus. Lielākā daļa zagļu to paveic vien piecās minutes. Tāpēc, lai pasargātu savu mantu, mājokli un ģimeni no negaidītiem “viesiem”, jāievēro preventīvi drošības noteikumi. Bet, ja zādzība tomēr notikusi, atlīdzināt vismaz finansiālo pusi var pateicoties mājokļa apdrošināšanai,” saka Dāvis Ķepītis, Valsts Policijas Mājokļu zādzības apkarošanas nodaļas vadītājs.

Swedbank Mājokļa apdrošināšana piedāvā pilnvērtīgu visu risku segumu, tostarp arī zādzību gadījumos. Vērts atzīmēt, ka iedzīves apdrošināšana ir spēkā arī ārpus mājas visā Latvijā, visiem ģimenes locekļiem, kuri dzīvo apdrošinātajā īpašumā. Turklāt īpaši noderīga un klientu novērtēta ir bezmaksas diennakts avārijas palīdzība, kurā ietilpst namdara un atslēdznieka pakalpojumi, ļaujot ātri novērst bojājumus un atkal justies droši.

Vairāk par Swedbank Mājokļa apdrošināšanas nosacījumiem: https://ib.swedbank.lv/private/insurance/home/ihome?language=LAT


Par Swedbank apdrošināšanu

Swedbank piedāvā apdrošināšanas pakalpojumus, kurus nodrošina Swedbank P&C Insurance AS un Swedbank Life Insurance SE. Apdrošināšanas pakalpojumu klāsts aptver obligāto sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanu, brīvprātīgo auto apdrošināšanu (KASKO), mājokļa apdrošināšanu, ceļojuma apdrošināšanu, kā arī privāto dzīvības apdrošināšanu, apdrošināšanu ģimenes atbalstam, kredītņēmēja dzīvības apdrošināšanu un citus apdrošināšanas pakalpojumus. Swedbank apdrošināšanas pakalpojumi ir pieejami Swedbank internetbankā, kā arī Swedbank filiālēs visā Latvijā.

 

Papildu informācijai:
Kristīne Jakubovska

Swedbank komunikācijas virziena vadītāja
Tālr.: 67444560, 29128208;
E-pasts: Kristine.Jakubovska@swedbank.lv

*Pētījums veikts 2014. gada decembrī, sadarbībā ar OMD Snapshots, aptaujājot 723 respondentus vecumā no 15 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku teritorijās.

0