Swedbank aptaujas dati: kā rīkotos Latvijas iedzīvotāji, ja uzzinātu, ka dzīvot atlicis vien divas dienas?

Pievienoja:

Kā rāda Swedbank iedzīvotāju aptaujas* dati, uzzinājuši, ka dzīvot atlicis vien divas dienas, daļa iedzīvotāju būtu gatavi pieņemt salīdzinoši radikālus lēmumus. 13% aptaujāto uzrīkotu savas dzīves grandiozākās viesības,neierobežojot viesu skaitu, ēdienu un dzērienu klāstu. Tikpat liels respondentu skaits – 13% – atļautos beidzot teikt visu, ko domā un arī rīkoties, vadoties pēc savām vēlmēm, nevis vajadzībām. Laikmeta iezīme – 7% aptaujāto norādījuši, ka sociālajos tīklos publicētu savu dzīvesstāstu vai arī īpaši izveidotu spilgtu dzīves mirkļu fotokolāžu ar to papildinošu atvadu vēstuli. Tomēr pārliecinošs vairums Latvijas iedzīvotāju rīkotos ļoti racionāli. 56% norādījuši, ka satiktu tuviniekus, vienkārši pavadot laiku kopā. 51% aptaujāto atzinis, ka censtos nokārtot ar mantošanu, finansiālām rūpēm par tuviniekiem saistītus jautājumus.

Uzzinot, ka dzīvot atlicis vien divas dienas, 37% Latvijas iedzīvotāju censtos paveikt ko paliekošu tuvinieku vai sabiedrības labā. Tai pat laikā vien 2% aptaujāto norādījuši, ka būtu gatavi visu iedzīvi pārdot un iegūtos līdzekļus ziedot labdarībai. Katrs piektais (20%) respondents atzinis – pat uzzinot, ka dzīvot atlicis vien divas dienas – nekādas īpašas aktivitātes neīstenotu un nodzīvotu atlikušo laiku tieši tāpat kā šobrīd. Tai pat laikā 19% aptaujāto atzinuši, ka, saskaroties ar šādu krasu dzīves pavērsienu, rīkotos visai radikāli – piemēram, izmēģinot kādu traku aktivitāti, ko līdz šim nav izdevies īstenot. 17% Latvijas iedzīvotāju norādījuši, ka mēģinātu “savilkt dzīves bilanci”, dodoties uz baznīcu, lai izsūdzētu grēkus un parunātos ar mācītāju. Interesanti, ka 4% aptaujāto norādījuši, ka pēdējās divās dzīves dienās svarīgākais viņiem būtu izlīgšana ar tuviniekiem un draugiem, pateicības izteikšana tiem, kuri to pelnījuši, kā arī iesākto darbu pabeigšana.

“Aptaujas rezultāti netieši norāda uz kādu ļoti pozitīvu tendenci – Latvijas iedzīvotāji visdrīzāk ir lielā mērā apmierināti ar savu dzīvi – norādot, ka necenstos to radikāli mainīt, pat uzzinājuši, ka dzīvot atlicis vien pavisam nedaudz. Un pat, ja tā – daudz svarīgāk būtu parūpēties par tuviniekiem, nekā pievērsties neparastām aktivitātēm vai radikāli mainīt savu uzvedību. Ieradumam ir milzīgs spēks, tāpēc aicinu ikvienu padomāt – kā ar zināmu humora devu nonākt pie būtiskām atklāsmēm, kas varētu uzlabot savu un ģimenes finanšu drošību ilgtermiņā,” uzsver Reinis Jansons, Swedbank Uzkrājumu un apdrošināšanas atbalsta daļas vadītājs.

Interesanti, ka salīdzinot šīs aptaujas datus ar pērn veikta pētījuma** atbildēm Lietuvā, redzamas līdzīgas tendences. Lielākā daļa Lietuvas iedzīvotāju (35%) norādījuši, ka satiktu radiniekus un 27% sastādītu testamentu. Katrs piektais (20%) norādījis, ka organizētu atvadu ballīti, savukārt 15% vienkārši piedzertos. Gandrīz tikpat liels skaits aptaujāto (14%) norādījuši, ka aizdomātos – lai parūpētos par tuviniekiem – laikus jāapdrošina dzīvība. 12% aptaujāto uzrakstītu atvadu vēstuli, savukārt 4% – salabtu ar dzīves laikā iemantotajiem ienaidniekiem.

Swedbank Dzīvības apdrošināšana ģimenes atbalstam ļauj acumirklī parūpēties par savu un tuvinieku finansiālo drošību gadījumos, ja vēl nav izveidoti ievērojami uzkrājumi neparedzētiem dzīves gadījumiem. Turklāt – nodrošinoties arī pret gadījumiem, kad gūto traumu rezultātā īsākā vai garākā laika posmā var ciest ģimenes ienākumi.

Plašāka informācija par Swedbank Dzīvības apdrošināšanu: https://ib.swedbank.lv/private/insurance/life/incomeProtection

Par Swedbank apdrošināšanu

Swedbank piedāvā apdrošināšanas pakalpojumus, kurus nodrošina Swedbank P&C Insurance AS un Swedbank Life Insurance SE. Apdrošināšanas pakalpojumu klāsts aptver obligāto sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanu, brīvprātīgo auto apdrošināšanu (KASKO), mājokļa apdrošināšanu, ceļojuma apdrošināšanu, kā arī privāto dzīvības apdrošināšanu, apdrošināšanu ģimenes atbalstam, kredītņēmēja dzīvības apdrošināšanu un citus apdrošināšanas pakalpojumus. Swedbank apdrošināšanas pakalpojumi ir pieejami Swedbank internetbankā, kā arī Swedbank filiālēs visā Latvijā.

 

* Swedbank iedzīvotāju aptauja veikta 2015.gada martā, sadarbībā ar OMD Snapshots, aptaujājot 713 respondentus vecumā no 15 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku teritorijās.

** Swedbank iedzīvotāju pētījums Lietuvā veikts 2014.gada janvārī, sadarbībā ar Spinter tyrimaiko, aptaujājot 1011 respondentus vecumā no 18 līdz 75 gadiem visā valsts teritorijā.

Papildu informācijai:
Vineta Savicka
Swedbank ārējās komunikācijas vadītāja
Tālr.: 67444561, 29453002
vineta.savicka@swedbank.lv

0