Vai mīlestību var apdrošināt?

Pievienoja:

Lai pasargātu sevi no liekām raizēm pēkšņu negadījumu dēļ, mēs iegādājamies apdrošināšanu, paredzot, ka minimālas investīcijas par apdrošināšanu segs apjomīgus zaudējumus riska iestāšanās gadījumā. Mēs apdrošinām īpašumu, automašīnu, sev piederošo mantu un veselību, bet – vai var apdrošināt mīlestību?

Uzreiz gan jāatzīmē, ka mīlestības apdrošināšana nav populāra, taču pasaulē iecienīta pāru vidū kļuvusi kāzu apdrošināšana, kas sevī ietver pasākumu civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu un atlīdzības izmaksu papildu risku iestāšanās gadījumā, sedzot zaudējumus, kas saistīti ar piegādātāju kļūmēm, pēkšņām saslimšanām un negadījumiem, nozaudētiem laulību gredzeniem, kāzu dāvanām, kāzu torti un pat ziediem. Jāsaka gan, ka arī šis apdrošināšanas veids īsti neparedz atlīdzības izmaksu „bēgošās līgavas” gadījumā.

„Apdrošināšana ir kā drošības spilvens, kas pasargā klientu no zaudējumiem, kas rastos noteiktu risku iestāšanās gadījumā. Ja apdrošinām īpašumu, uzņemamies segt zaudējumus, kas iestātos, piemēram, uguns, plūdu vai šķidruma un tvaika noplūdes risku iestāšanās gadījumā. Savukārt, ja apdrošinām mīlestību, aktuāls ir jautājums, kas tiek apdrošināts un kā notiek atlīdzību noregulēšanas process. Piemēram, ja tiek apdrošināts mīlestības zaudējums, tad konstatēt šo faktu būtu daudz grūtāk nekā īpašuma zaudējumu. Nemaz nerunājot par apstākļu noskaidrošanu, vai mīlestība vispār ir bijusi, jo nevar pazaudēt to, kas nav bijis. Kamēr nav izdomāti šādi rīki, kas spēj noteikt mīlestības esamību vai neesamību, tikmēr šāda veida apdrošināšanai nav lielas perspektīvas,” skaidro Uldis Dzintars, BALTA Tehniskā departamenta direktors, norādot, ka pašlaik ir pieaugusi sabiedrības interese par īpašuma un nelaimes gadījumu apdrošināšanu, bet mīlestības apdrošināšana nav ierindojusies pieprasītāko pakalpojumu klāstā. Apdrošināšanas uzdevums ir sniegt klientam drošības sajūtu un nodrošināt finansiālo stabilitāti, bet vai tad mīlestību var pārvērst naudas ekvivalentā?

Mīlestības un attiecību apdrošināšana nav izplatīta arī pasaulē, tomēr Ķīnas apdrošinātāji ir atraduši risinājumu arī šajā jomā. Pērn šādu apdrošināšanas pakalpojumu klientiem sāka piedāvāt vairākas Ķīnas apdrošināšanas kompānijas, paredzot atlīdzības izmaksu, ja pāris apprecēsies noteiktā laika periodā. Piemēram, viena no Ķīnas apdrošināšanas kompānijām piedāvā iegādāties mīlestības apdrošināšanas polisi par nepilniem 60 eiro, kā atlīdzību paredzot 10 000 sarkanas rozes kāzu dienā, ja pāris apprecēsies tuvāko 10 gadu laikā.

 

Par apdrošinātāju BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. Latvijas iedzīvotāji 14 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2016. gada pirmajos trīs ceturkšņos PZU GRUPA apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,4 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

 

Papildu informācija:
Juta Šteinerte
BALTA Korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 456 444
E-pasts: juta.steinerte@balta.lv

Zane Ieviņa
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības” projektu vadītāja
Tel.:+371 20 283 764
E-pasts: zane.ievina@prae.lv

 

0