Par mums
Jaunumi
Mācību materiāli
Pasākumi
Neatliec uz rītdienu
Noderīgi
Strīdu risināšana
LV
EN
Veselības apdrošināšana ir brīvprātīgs apdrošināšanas veids, ko piedāvā vairāki Latvijas Republikā darbojošies apdrošinātāji. Tā ir aizsardzība pret neparedzētiem medicīnas izdevumiem pēkšņu un negaidītu veselības problēmu gadījumos. Veselības apdrošināšana nav paredzēta iepriekš zināmu un plānotu medicīnas izdevumu segšanai.
Veselības apdrošināšana parasti apmaksā ārstēšanas un diagnostikas izdevumus. Katrs apdrošinātājs ir izstrādājis savas veselības apdrošināšanas programmas, kurās dažādās kombinācijās un ar atšķirīgiem apmaksas apmēriem var tikt apmaksāti šādi pakalpojumi:
pamatprogrammu iespējams papildināt ar papildprogrammām:
Katrai veselības apdrošināšanas programmai ir noteikta kopējā apdrošinājuma summa. Visbiežāk arī noteikti limiti konkrētiem programmā iekļautiem pakalpojumiem (piemēram, ambulatorai ārstēšanai, medikamentu iegādei, zobārstniecībai, katram maksas diagnostikas pakalpojumam u.tml.)
Parasti katrā veselības apdrošināšanas programmā norādīti pakalpojumi, kurus apdrošinātājs neapmaksā, visbiežāk:
Atlīdzību par izmaksā pēc kompensācijas principa, t.i., izmaksājamā apdrošināšanas atlīdzība nedrīkst pārsniegt radušos zaudējumus. Apdrošinātājs veic apmaksu līgumiestādei par klientam sniegtajiem medicīnas pakalpojumiem vai arī klients norēķinās no personīgajiem līdzekļiem un pēc tam iesniedz pieteikumu atlīdzības saņemšanai kopā ar maksājumu apstiprinošiem dokumentiem.
Veselības apdrošināšanu var iegādāties:
Lielākoties veselības apdrošināšana tiek pārdota juridiskām personām, apdrošinot darba kolektīvus. Apdrošinot kolektīvus, apdrošinātājs mēģina izkliedēt un prognozēt risku, t.i., apdrošinot lielāku personu grupu, tajā saslimšanu statistiskie rādītāji būs paredzami, jo kolektīvā būs gan personas, kurām medicīniskie pakalpojumi nebūs nepieciešami, gan tādas, kurām ārstu palīdzība nepieciešama regulāri.
Fiziskām personām apdrošinātāji ir izveidojuši produktus, kuros klientam prasa ilgtermiņa domāšanu. Tas nozīmē – klients nopērk polisi šobrīd, kad ir vesels, lai nodrošinātos pret nebaltām dienām. Tas tiek darīts, lai nodrošinātos pret to, ka klienti iegādāsies polisi brīdī, kad zaudējumi jau ir plānoti – ir zināms, ka tuvākajā nākotnē būs jāveic dārga ārstēšana. Tas runā pret apdrošināšanas pamatprincipu – tiek segti pēkšņi, iepriekš neparedzēti zaudējumi. Tāpēc visbiežāk individuālā veselība apdrošināšana paredz seguma pakāpenisku pieaugumu – pirmajā gadā sedz minimumu, otrajā gadā segums jau palielinās un trešajā gadā jau ir pilnīgs segums, kas klientam sniedz reālu drošības spilvenu.
Apdrošināšanas prēmiju nosaka apdrošinātājs, ņemot vērā grupā apdrošināmo personu daudzumu, iepriekšējo sadarbības vēsturi, apdrošināšanas seguma plašumu, kā arī citos gadījumos apdrošināmo personu vecumu, veicamā darba specifiku, apdrošināmā veselības stāvokli (fiziskām personām).