LV EN
Menu
Apdrošināšanas nozare atbalsta jaunu pieeju meklējumus klientu informēšanas uzlabošanai

Apdrošināšanas nozare atbalsta jaunu pieeju meklējumus klientu informēšanas uzlabošanai

12.09.2024

Latvijas apdrošināšanas nozare uzskata, ka ir nepieciešams meklēt jaunus risinājumus un iespējas klientu informēšanas uzlabošanai pakalpojumu iegādes jeb līguma slēgšanas procesā, tādēļ Latvijas Apdrošinātāju asociācija (LAA) konceptuāli atbalsta Latvijas Bankas (LB) iniciatīvu saistībā ar plānotajām izmaiņām apdrošināšanas pakalpojumu noteikumos. Vienlaikus LAA ir vairāki jautājumi par jauno iniciatīvu praktisko piemērošanu dzīvē, taču LAA ir gatava kopā ar regulatoru un politikas veidotājiem diskutēt un meklēt labākos, efektīvākos risinājumus.

Mēs praksē mēdzam saskarties ar situācijām, ka klients ir iegādājies apdrošināšanu, bet tā īsti nav sapratis, pret ko ir apdrošinājies. Vētras pieredze ir tikai viens, lai arī skaļākais piemērs. Uzlabojumi ir iespējami abās pusēs – gan apdrošinātāju pusē, gan arī klientu pusē. Kā pastāstīt visu plašo informāciju saprotami, bet vienlaikus īsi? Kā klientu aicināt, motivēt un pat piespiest vairāk iedziļināties pirkumā?” izaicinājumus iezīmē LAA prezidents Jānis Abāšins.

LB priekšlikumi paredz apdrošinātājiem pienākumu sagatavot apdrošināšanas noteikumus vienkāršajā valodā un apdrošināšanas polisē iekļaut personalizētu informāciju par klienta apdrošinātajiem riskiem, norādot arī to definīcijas un apdrošināto risku izņēmumus. Savukārt, ja starp apdrošināšanas izplatītāju un klientu rastos strīds, apdrošināšanas izplatītājam būtu pienākums pierādīt, ka viņš pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas ir iepazīstinājis klientu ar apdrošināšanas produkta informācijas dokumentu.

Noteikumu sagatavošana vienkāršajā valodā, pēc LAA uzskata, ir uzteicams priekšlikums, jo nereti nācies sastapties ar klientu apmulsumu, neizprotot, kas tieši ir apdrošināts un kādi nosacījumi piemērojami segumam. Arī asociācijas šī gada plānos bija apdrošināšanas masu produktu aprakstu izveide vienkāršā, vizuāli ērti uzskatāmā veidā, lai padarītu noteikumus saprotamākus un vieglāk uztveramus.

Atbalstāms ir pienākums apdrošinātājam plašāk lietot pamatinformācijas dokumentu, tomēr ir ļoti svarīgi jau laikus saprast, kā praksē izpaustos pienākums pierādīt, ka pirms līguma noslēgšanas klients ir iepazīstināts ar šo dokumentu, īpaši, ja apdrošināšana iegādāta attālinātā veidā. Tāpat jautājumus par praktisko noderīgumu un piemērošanu raisa priekšlikums apdrošināšanas polisē iekļaut visu apdrošinātu risku definīcijas un apdrošināto risku izņēmumus – tas padarīs polisi ļoti apjomīgu, ja polisēs tiks pārkopētas apdrošināšanas noteikumu sadaļas. Pastāv reāls risks, ka klienti nelasīs garo polisi, ja nelasīja garos noteikumus.

Atpakaļ